lördag 31 januari 2015

Vinter

Vinterampel med "Snowflakes"
Nu är det verkligen vinter här i Piteå, snön ligger i stora drivor. Jag tycker att det är jättevackert. Ibland känns det som om jag bor mitt i en gräddtårta, vitt, vitt, vitt. Maken har inte samma positiva bild som jag. Det är han som skottar!!
*
Kurserna är nu i full gång och det känns härligt att träffa alla igen.Detta är kvällsgruppens olika arbeten.
Claire broderar dessa vackra afrikanska damer.
Eva B är nu klar med de underbara vårälvorna.
Eva N broderar den söta Iberisälvan
Gulli är snart klar med motivet "A favore"
Maria broderar ännu en av Cicely Mary Barkers vackra älvor
Trevlig helg önskar jag er alla!
***
Kristina

2 kommentarer:

Textila Erika sa...

Visst är det härligt med denna vita vinter? :) Ni gör mycket fint, där i Piteå.
När jag ser älvorna kom jag och tänka på dessa quilttyger: https://www.fabric.com/find?rfn1=Collection&rfon1=Michael%2bMiller%2bFlower%2bFairies&rfov1=Michael%2bMiller%2bFlower%2bFairies&rfc=1 som skulle vara fina att brodera på.
Det finns ett stort utbud av quiltpaneler, både riktigt stora och små: https://www.fabric.com/quilting-fabric-cotton-print-panels.aspx?page=1
Nu var ett tag sen jag var in på quilterian i Luleå, men jag tror hon har haft lite mindre paneler.

Ha det gott! Och brodera försiktig ;) / Erika

Kristina sa...

Tack Erika för tipset!