onsdag 9 april 2008

Spännande!

Ja det här är spännande för mig, en alldeles egen blogg.

Det trodde jag var för ungdomar! Att jag skulle öppna en blogg var min sons ide, "då kan du kanske möta andra som har samma intresse som dig". Sagt och gjort så la han upp den till mig. Nu är det bara till att börja skriva, tyckte han. Usch! va svårt att börja.

Jag lärde mig att brodera med sidenband för ca. 4 år sedan i Tanzania. När jag flyttade hem efter ett år så var jag absolut såld på detta hantverk. Jag ville verkligen att fler skulle få prova "Ribbon embroidery" eller Kreativt Broderi som jag vill kalla det. Problemet var att få tag på material, vackert färgade 100% sidenband. De band jag använde i Tanzania var helt underbara inte alls vad jag kunde hitta här hemma. Efter drygt ett år blev jag återförsäljare i Sverige till två företag i Sydafrika som färgar dessa unika band. Jag har "tvingat" mina nära och kära att prova och ännu är det ingen som sagt upp bekantskapen med mig. Så jag fortsätter nu med att visa upp mina alster på marknader, syjuntor, handarbetsföreningar för att fler ska hitta Kreativt Broderi - Sidenbandsbroderi.

Inga kommentarer: