lördag 11 oktober 2008

Heta Hyttan

Vilken rolig dag!
En liten dröm jag länge har haft, gick i uppfyllelse i går eftermiddag. Jag fick prova att arbeta med glas tillsammans med och under överseende av Linda som äger och driver Heta Hyttan. Först så fick jag välja en av hennes vackra alster. Hittade genast ett vacker fat som jag verkligen ville ha fast i en annan färg. Då hon inte hade det i lagret så satte hon sig och gjorde ett med de färger jag önskade. Jag kände mig lite delaktig i det fatet fast jag bara stod bredvid!
Då publiken var fulltalig så var det dags för mig att skrida till verket, och göra en liten skål. Linda gjorde klart "ämnet" och sedan var det för mig att avsluta det, inte lätt. Trots att jag var helkoncentrerad så var det jättesvårt att göra två helt skilda saker med höger och vänster hand och att inte stanna av rörelsen. Nåja, det blev i alla fall en liten skål. Fyller jag skålen med godis är det nog ingen som ser den ojämna kanten. Jättekul! och jag tackar Linda än en gång för de mycket pedagogiska instruktionerna.


Inga kommentarer: