tisdag 4 november 2008

Sävast Husmodersförening

Tidigt i höst ringde Susanne, ordförande i Sävast Husmoders förening, för att bjuda in mig till november månads träff. Hon ville att jag skulle berätta om mitt broderi och hur jag kom i kontakt med det. Jag tackade naturligtvis ja och såg 3 november som mycket långt bort i tiden. Men så plötsligt var vi där. I går kväll körde jag det sju milen till Sävast på vinterns första halka. Jag var i god tid och kunde ställa upp mina saker i lugn och ro, hela tiden droppade det in damer i lokalen, jättekul. De blev till slut dryga tjugo personer som intresserat lyssnade och ställde frågor. När jag var klar blev vi bjudna på stort kalas, fikabröd av alla det sorter, allt hembakt och mycket gott. Under kaffet fanns det möjlighet att titta närmare på materialet jag använder och att ställa fler frågor. Min förhoppning är att jag kunnat fånga intresset och nyfikenheten hos några av dessa damer så att de kan tänka sig att gå en helgkurs här framöver. Ett stort tack till alla de som var med.

Inga kommentarer: