söndag 10 maj 2009

Vilket väder..

...ja det kan man verkligen säga!
Ena stunden lyser solen för att några minuter senare försvinna bakom ett mörkt moln och det börjar att regna. Lite senare hör jag årets första åska dåna runt husknuten och därefter blir det sol igen.
Hur som helst så blev jag sugen på att göra lite trädgårdspyssel.
Bytte ut krukan på bron med vissna påskliljor till en zinkhink med söta små penséer och saxifraga.På trädgårdsbordet placerade jag en jättesöt liten Viol som jag köpte när jag besökte Annicas Handelsträdgård, en sån där söt liten blomma som man bara vill ha.

Mitt broderiprojekt just nu - Humlelusern går så sakta framåt.
Blomälvans klänning är nu nästan klar. Ärmen är ännu inte broderad.Provade att brodera en blomma med de gula sidenbanden och den blev riktig fin. Övre delen av bilden är nu klar men mycket broderi återstår innan bilden är helt klar.

Inga kommentarer: