söndag 4 oktober 2009

"Touch of Africa" mm

Tisdag kväll gick jag och min man på välgörenhetskonserten "Touch of Africa". Ungdomar från Sydafrika och Namibia sjöng och dansade med sån glädje och entusiasm att de till slut fick med oss alla i salongen. Tillsammans med Triple & Touch blev det en härlig konsert som berörde mig på många plan. Du som har möjlighet och gillar Afrikansk musik köp biljett, intäkterna går oavkortat till projektet "Star for life", och jag kan lova dig en svängig och trevlig afton.

En trevlig eftermiddag fick jag också, tillsammans med min goda vän då vi besökte Alter Hedens Gårdsbutik. En mysig affär med härliga dofter och ett mycket gediget betalningsförfarande. Efter en rundvandring bland marmelad, saft, kryddor och mycket annat så beslutar man sig för vad man tänker köpa. Varorna skriver man upp i en bok, räknar ut slutsumman och stoppar så pengarna i ett hål i väggen!!

Inga kommentarer: