torsdag 1 april 2010

Hemma igen...

...i ett mycket vintrigt Piteå. Vi har fått ytterligare tre decimeter snö under tiden vi var i Malmö, som om vi inte har nog med snö!
I Skåne har våren hunnit rätt så långt, plus grader hela helgen, ingen snö och snödroppar som blommar, härligt. Utanför blomaffärerna står det tulpaner, rosor och påskliljor i mängder.Innan vi lämnade Skåne och Lund hann jag avverka en kort, mycket kort runda på stan (min privatchaufför längtade att få sätta sig i bilen och börja den 150 mil långa färden hemåt).
Ett måste är St.Jakobs stenugnsbageri där vi köpte nybakat bröd till frukosten, mums.och
den fantastiska butiken Bengtssons Ost. Allt mitt material är nu åter på plats och jag är toppennöjd över det gensvar jag fick under mässan. Jag har fått många fina tips och idéer, från andra utställare och besökare, som är väldigt värdefulla för mig som är ny på detta område. Dessutom är det kul att se att aktiviteten på min hemsida har ökat och att det duggar in beställningar från Skåne.

Till alla er som läser min blogg önskar jag en riktigt trevlig helg och ...


Inga kommentarer: