onsdag 16 juni 2010

Äntligen...

...börjar jag att skönja lite tid för broderi igen. Huset är färdig målat, så när som på två små fönster. Nya band och tryckta mönster har anlänt från Di van Niekerk. Nu har jag även lite bredare sidenband, 13mm i 13 olika färger. De passar bra att använda om du väljer att brodera något från Ann Cox bok
A - Z of Silk Ribbon Flowers

Vindruvsträdet är klart och jag blev nöjd.Nu funderar ni om jag blivit knäpp som pratar om ett vindruvsträd? Men det är faktiskt ett vindruvsträd. Det började med en vindruvsklase som fick alla vindruvor uppätna. Det som blev kvar var så vackert så jag tänkte att det måste man kunna använda. Jag la den vackra kvisten i varmt vatten och sedan i press. När den var riktigt torr sydde jag fast den på en bit linne och sen var det bara att plocka fram olika gröna nyanser av sidenband och brodera mängder av löv.

Vindruvsträd!

Inga kommentarer: