söndag 19 september 2010

Vänninor är bra att ha!

När jag pratade med min kära väninna i kväll så upplyste hon mig om att "det stod inget nytt på din blogg idag!" Nej just det, då är det väl bäst att jag gör ett litet inlägg innan jag går till sängs.
I går satt jag och plockade ihop material till olika små kit, dels till försäljning i web-shoppen men även till kommande mässor och marknader. Det är väldigt rofyllt och med stor njutning jag sitter och plockar bland mina sidenband och garner, passar, passar inte!
Per telefon pratade jag sidenbandsbroderi med en mycket trevlig kund och tidigare kursdeltagare som jag har i Haparanda. Packade ihop de band, garn och mönster som hon önskade och la det på brevlådan.

Idag söndag har jag ägnat eftermiddagen åt trädgårdsarbete. Snart har jag förberett alla mina växter för vintern.
På en av mina drivbänkar satt en vacker påfågelsfjäril och värmde sig i solen. Hoppas att den hittar någon bra plats hos mig där den kan övervintra.

Så ja, nu är det ett nytt inlägg på min blogg och jag kan gå till sängs. Klockan ringer 04.45 i morgon!
Önskar er alla en ny och härlig höstvecka.

Inga kommentarer: