lördag 27 november 2010

Enligt tradition...

...så ska Broderi terminen avslutas hemma hos mig. Vi smakade av Blossa Glögg men den var inte riktigt till full belåtenhet. De är vana att få min makes hemgjorda, supergoda glögg och i år har han haft fullt upp med annat så det glömdes bort! Barbro gav honom en reprimand så att han bättrar sig till nästa år. Tiden gick som vanlig, när vi är tillsammans, väldig fort. Senare under kvällen anslöt kvällskursarna. Det blev en kväll fylld av sprudlande idéer och många glada skratt.***
Ännu gladare hoppas jag att ni blir när jag säger att vi börjar om den 13 januari i samma lokal som tidigare.
Trevlig helg!
***

3 kommentarer:

Barbro sa...

Jag tackar för en kväll som gav mycket julstämning, underbar samvaro i ert trevliga hem. Jag förstår varför Peter inte hade hunnit med glöggkok för han hade ju haft "häcken" full med göromål.Nu ser jag fram emot den 13 jan och önskar alla en GOD JUl och GOtt NYtt År

Elisabeth sa...

Ett stort TACK för den fantastiska kvällen hos er. Vilken lycka att få insupa julatmosfären hos er. Det finns minst två orsaker till att gå broderikursen. Dels att brodera, dels att få njuta och ladda batterierna hos er ute på Fårön. Ha en Skön Jul och ett Lyckosamt Nytt År!

Kristina sa...

Era kommentarer värmer gott i vinterkylan.God Jul och gott Nytt år önskar jag er båda.