tisdag 14 december 2010

Hem ljuva hem

Ja, så tänker jag alltid när jag varit borta några dagar. Just idag känns det alldeles extra bra att få komma hem.
Min lilla broderiväska har varit ovärderlig dessa dagar. Det är en liten necessär som är laddad med sidenband, råsilketråd, nålar och små linnebitar. Den är perfekt att ta med på en kortare resa, weekend eller som nu under en sjukhusvistelse. Att vara kreativ, fundera på motiv, valet av färg och material gör att man kan skingra tankarna en stund och lägga fokus på något annat.
Så gott folk, ett tips!
Lägg julstressen åt sidan, åtminstone för en liten stund, sätt dig ner och njut av att brodera något vackert. Kanske något att ge bort eller att njuta av själv.

***

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem! Jag förstår att du använt din väska även på sjukhuset. Själv har jag sytt nästan alla bilder jag inhandlade så det är bra att du är hemma och med förhoppning om att allt är bra, för jag måste skaffa lite material över julhelgen. Ta det nu lite lugnt själv också så ses vi längre fram / kramar från Barbro

Kristina sa...

Tack! Du är välkommen.

Elisabeth sa...

Hej!

Så skönt att se att du är hemma igen. Förstår att broderiet varit en bra avkoppling för dig. Dessutom har ju sjukhuspersonalen fått se något vackert. Undrar just vad Kreativt broderi klassas in under? Kan det vara Naturlig Medicin eller Positivitets Medicin? Helt klart är det en lisa för kropp och själ.
Sköt om dig, hälsar Elisabeth