lördag 5 mars 2011

Fågelkvitter och solsken

Vaknar efter en god natts sömn. Fåglarna kvittrar utanför sovrumsfönstret och solen lyser, underbart.
Jag har under sista tiden fått flera förfrågningar om jag liksom ifjol kommer till Stora Symässan i Malmö. Till alla er måste jag tyvärr säga, nej det gör jag inte. Det var jättetrevlig på alla sätt och vis och jag njöt verkligen av att prata med alla intresserade besökare. Som det ser ut just nu så får jag noga överväga vilka stora mässor jag ska åka på då jag har stora svårigheter att få ledigt från mitt ordinarie arbete. Mina planerar är att delta i Älvsjö november 2011 och Malmö mars 2012.
Jag hoppas att vi ses då!

*
Här är några påbörjade arbeten från torsdagsgruppen.
Fuschia är en av de många olika Flower Fairies (av Cicely Mary Barker) som vi broderat under åren. Det är alltid lika spännande att se vilka material och på vilket sätt de olika deltagarna väljer att brodera just sitt motiv.

Det här är ett fint motiv som ursprungligen är målat av Kerstin Westin som nu fått en mer tredimensionell känsla med band och garn.


En söt blombukett fick verkligen liv under Birgittas fingrar.

Jag önskar er alla en riktigt skön helg.

Inga kommentarer: