tisdag 9 juli 2013

Tack Ovansiljans Quiltförening!


Högtidligt öppnande av utställning och mässa av Louise.
En sammanfattning av helgen. En händelserik resa med vackra platser vi passerat t.ex.Kvissleströmmarna, fiske, fina hotell, stulen takbox och en härlig mässa/utställning i Mora. Vädret var underbart hela helgen vilket säkert gjorde att många låg på badstranden, antalet besökare blev ca.950 för det tre dagarna.
Naturligtvis låg intresset på quilt och inte på broderi eftersom det var en quiltmässa/utställning men jag gjorde mitt bästa för att besökarna skulle se att kombinationen är möjlig.
Jag hade två härliga deltagare på fredagens workshop Karin och Randi, de var jätteduktiga. Lördag kom båda tillbaka för att köpa mera sidenband, de hade broderat upp allt de köpt dagen innan, kul!
Det som gör en mässa så rolig är alla nya bekantskaper man gör och när mailkontakter och webbshop-kunder dyker upp och jag får ett ansikte till namnen, tack Birgitta, Marianne, Ulla-Britt och Christina.
Monica från Tyskland köpte min linneväst med sidenbandsbroderier
Jag vill skicka ett stort tack till Ovansiljans Quiltförening med hela den trevliga arrangörsstaben med Rolf i spetsen. Ni har verkligen varit helt fantastiska på att ställa upp och hjälpa till.
~~~
Kristina

Här kommer ett bildsvep från de fantastiska lapptäckena.
Flower Fairies täcke.
En detalj av föregående bild
Detalj från föregående bild.
 

Inga kommentarer: