söndag 20 oktober 2013

Hålla det man lovat!

Här kommer inte bara porträtt på mina duktiga kursdeltagare utan också vad de broderar.
Anna-Britt broderar ett vackert gammalt sekelskiftesmotiv.
Seija är nybörjare och broderar sina första stygn på denna märktavla
Lena broderar också en märktavla med olika bandstygn för att lära sig hur man hanterar sidenband.
Ullla-Britt älskar franska knutar och här kommer det att bli många!
Barbro gör den vackra rosen Blanche Lafitte.
Den här gången var det Evas alster som inte fastnade på bild och Helena var inte på plats. Återkommer med dessa och kvällsgruppens arbete vid ett senare tillfälle. Nu har jag hållit det jag lovade.
~~~
Några bonusbilder som inte har med broderi att göra men som ändå är väldigt vackra. I helgen har Peter ringmärkt och fått många vackra fåglar eller vad sägs om nötskrikan. Titta på vingfjädrarna, så läckra, skulle säga nr.87 Verdon i sidenband!
Sparvhökens intensiva ögon (nr.10 Oak) och vackra bröst.

Trädkrypare
 Trädkryparen vägrade att lämna Peter, jag tror att det var en hona som ville ha lite bling,bling även på andra benet!
Nu fortsätter jag med mina förberedelser, ha det gott!
~
Kristina

Inga kommentarer: