söndag 30 november 2014

Första Advent


Ett gulligt litet julspel jag hittade bland min gamla julsaker.
1:a Advent!
Även om det inte ligger någon snö på marken så är det vackert ute i naturen med all rimfrost och jag får julstämning när jag ser julstjärnor och ljusstakar tända i fönstren. Jag och maken har just druckit  en kopp kaffe med pepparkakor framför den varma kaminen och med det första ljuset tänt i ljusstaken, mysigt!
Dessa Julstjärnorna har jag broderat med 4mm Sidenband och 6mm organzaband. Stygnen på den vita blomman har jag tyvärr ingen svensk översättning på Bullion Knot - Detached Chain Combination . Ett kedjestygn med en liten extra knorr! Franska knutar i mitten med 4mm gult sidenband och organzabanden är broderade med vanliga bandstygn, Ribbon Stitch.

Önskar er alla en fin dag.
***
Kristina

Inga kommentarer: