lördag 23 maj 2015

Nya böcker...

...har anlänt till min webbshop!
20 Floral Bags to Make
20 Floral Bags to Make visar steg för steg hur du syr och broderar din egen väska. Med hjälp av sex mönster och tolv broderistygn finns förslag på ca.20 väskor. Broderierna är uteslutande med garn och tråd men jag kan absolut se broderierna utbytta till vackert handfärgade sidenband, oj oj! Vill börja på en väska nu på en gång men jag måste brodera klart det jag håller på med för tillfället.
A-Z of Embroidery Stitches
A - Z  är en mycket bra bokserie med olika broderitekniker. Just den här boken A-Z of Embroidery Stitches visar olika stygn med tråd/garn och några med sidenband. En uppslagsbok eller inspirationskälla när du söker efter nya stygn att använda i ditt broderi, mycket bra!
Beginner´s guide to Silk Ribbon Embroidery
Beginner´s guide to Silk Ribbon Embroidery är 44 sidor introduktion av sidenbandsbroderi. Passar för nybörjare, Ann Cox  förklarar stygnen i fotografiska bilder. Hon ger också förslag på olika motiv, hur man kan måla bakgrunden, inramning av motivet mm.
~
Nu ska jag gå till köket och göra glass medan maken står ut och grillar.
Ha det gott mina vänner!
Kristina

Inga kommentarer: