söndag 17 juni 2018

Veckoslutskurs


Ulla-Britt från Arvika på kurs
Ulla-Britt från Arvika kom till mig i fredags för en veckoslutskurs. Den här gången önskade hon att vi skulle brodera Di van Niekerks panel "Ribbon Embroidery and Stumphwork".
Di van Niekerks panel till boken "Ribbon Embroidery and Stumphwork"
Jag måste säga att det är en idog elev. Fredag, lördag, söndag dag och  natt (nästan)! Hon har bott i mitt B & B och där trivdes hon. Hon säger så här:  
"Ett underbart boende med vacker utsikt, solnedgång och uppgång rakt utanför. Jag vaknade 03.10 och det var så fint ute, solen var på väg upp, vikens vatten var spegelblankt det gick inte att gå och lägga sig igen. Så jag satte mig att brodera, först i köket och sedan ute på verandan, underbart" 
Broderi ute i solen en tidig morgon.
  Tack Ulla-Britt för en jättetrevlig helg!
Vi har redan planerat vad som ska broderas nästa gång vi ses.
Ha det gott!
~~~
Kristina
 

Inga kommentarer: