måndag 5 maj 2008

Sangis marknad


Vilken härlig helg det har varit, underbart väder, flera roliga aktiviteter och jag har träffat många trevliga människor. Det började med middag och konsert på Acusticum Valborgsmässoafton tillsammans med våra vänner. Torsdag 1 maj var jag ledig från jobbet men jobbade och slet för att färdigställa ett par alster som jag skulle ta med till Sangis marknad. Kudden blev fin trots att det osade om broderinålen!
Fredag packade jag bilen med tavlor, sybehör, böcker, verktyg, belysning, kläder, mat mm. allt som kan tänkas behövas till en marknadshelg. Hämtade min man i Luleå och för att sedan köra vidare mot Sangis.
Vi blev varmt välkomnade av kompisarna från Ralph Lundstensgården när vi anlände Sangis camping, de satt utanför sina husvagnar och njöt av aftonsolen.
Lördag morgon arrangerade jag mina alster så inbjudande som möjligt tillsammans med många andra hantverkare och knallar i Sangis Folkets hus. Därefter inväntade vi den stora anstormningen av besökare. Det fina vädret, Lions loppis i Kalix och en miss i annonseringen var nog några av orsakerna till att det inte blev så många besökare under helgen, det var synd. Å andra sidan så det som var där var trevliga och väldigt nyfikna på mitt Kreativa Broderi - Sidenbandsbroderi. Jag fick många tillfällen att berätta och visa mitt stora intresse. Kanske kan jag locka några att gå kurs.

Inga kommentarer: