söndag 25 maj 2008

Mors dag

Vaknar, solen lyser, flaggan är hissad, en jättekram av sonen och morgonkaffet utomhus just så mycket bättre kan inte en morsdag bli. En riktig fempoängare hade det blivit om jag fått en bamsekram även av min dotter, men hon tillbringar helgen i Köpenhamn. Hennes kram fick jag via maken inte så illa det heller.
Dagen fortsatte med bryggutläggning, där det alltid är lika spännande varje år att se om eller vem av oss som hamnar i det kalla vattnet. I år klarade vi oss alla. Sedan städade jag ut växthuset och planterade om sticklingar och plantor. Därefter åkte jag ut till Hortlax kyrkogård och planterade vackra rosor på min mammas grav. Jag tog kort den gula kabblekan som blommade så fint vid strandkanten.

Något ännu vackrare hittade jag hos grannen, en liten tjej knappt 4 veckor gammal. Nu blir det till att brodera en söt liten sommarhatt som skyddar henne från solen i sommar.

Inga kommentarer: