onsdag 4 juni 2008

Trevligt besök!

Jag hade en jätterolig eftermiddag igår.
Fem trevliga damer från Luleå besökte mig. De var nyfikna och intresserade av mitt Kreativa Broderi - Sidenband broderi och de ville se mer än det som visas på hemsidan. Jag bjöd in dem till en mini Work-shop där jag berättade om broderiet, visade material och demonstrerade några användbara stygn. Efter en kort kaffepaus ute i sommarvärmen så var det dags att prova brodera ett eget kort. Det var med stor iver och koncentration som de satte igång. Resultatet blev fem jättefina kort alla med olika motiv. Jag hoppas verkligen att de hade lika trevligt som jag.


För de som tänkt besöka min utställning på Kalix sjukhus nu i juni så vill jag bara säga att den är flyttad till mitten av augusti.

Så här blev sommarhatten jag broderade till lilla Siri.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Ja där hade ni en riktigt trevlig syjunta!
Hälsningar Maud