tisdag 3 februari 2009

Trevliga golfdamer i Luleå

Måndag kväll var jag inbjuden som gäst/föreläsare till ett gäng trevliga golfdamer i Luleå. Efter avslutad arbetsdag åkte jag med bilen fullpackad med broderimaterial, tavlor, kuddar, kort, böcker, mönster, hattar, småtofflor, belysning, stafflin till Bergviken i Luleå.

Ulla-Britt mötte upp och lotsade mig till rätt lokal. Efter ca. 45 min var jag nöjd med presentationen av mina alster och belysningen. Nu kunde jag bara invänta resten av gästerna. Tolv intet ont anande damer anlände så småningom och de hade inte en aning om vad som väntade denna måndagkväll.

Det allra flesta hade aldrig tidigare sett Sidenbandbroderi - Kreativt broderi. Jag kunde då berättade om hur jag började med detta och sedan visade jag det material som jag använder. De hade frågor om den "svåra tekniken" som de trodde att det var. Med hjälp av två modiga damer lyckades jag bevisa att det är inte särskilt svårt. De broderade en tulpan och en ros och blev ganska imponerade av vad de åstadkomma. Så även deras väninnor!

Min förhoppning är att jag lyckades inspirera dem att prova denna broderiteknik och att vi får träffas igen.

Inga kommentarer: