torsdag 19 februari 2009

Vår lilla krutgumma!

C.M Bakers "Flower Fairies" Luktärt broderat av Elisabet

"Tiden går fort när man har roligt" ett gammalt ordspråk som verkligen stämmer. Vi har redan avverkat det 6:e kurstillfället på vårterminen, tiden bara rusar iväg. Det är alltid lika trevligt och givande för mig att på torsdagar gå till mina broderande vänner.
Vi har en riktig krutgumma i gruppen, Siri 89 år! Hon är alert, har humor och kommer med egna ideer om hur hon vill brodera sina tavlor. Hon har broderat en av Cicely Mary Bakers "Flower fairies" den vackra Lavendel. Den finns på hemsidan under fliken alster. Idag hade hon fika med till oss alla, en mjukpepparkaka som hon hade bakat under förmiddagen! Det är minsann en krutgumma det. Hoppas att jag är lika pigg och nyfiken på att lära mig nya saker när jag närmar mig nittio. Titta och njut av dessa två tavlor som nu är färdigbroderade av två av mina deltagare.
Tranquil Waters från Di van Niekerk broderat av Eva

Inga kommentarer: