måndag 30 mars 2009

Hemma igen...

Hemma igen efter 4 underbara dagar hos min dotter och hennes sambo i Lund. Jag har verkligen blivit förtjust i den staden. Den är lagom stor, bebyggelsen är jättemysig, fina miljöer och trevliga människor. Ytterligare ett stort plus är förstås att det redan är vår i slutet av mars. Titta bara på krokusarna som blommar för fullt och löven som är på väg att slå ut. Bra restauranger finns det också i Lund, ett exempel är San Michel Vin & Tapasbar som ligger på Östra Mårtensgatan 13. Jag kände mig tvungen att besöka den igen, för att smaka om maten verkligen var så god som det jag mindes från mitt tidigare besök. Jag lovar, alla de 12 olika tapas rätterna smakade utsökt även denna gång.
Jag hann även med ett besök på Stora Symässan i Malmö, jättekul. Där fanns det mycket att se och beundra, många utställare med mycket varierat utbud, Scrapbooking, tovning, broderier, sybehör, symaskiner, smyckestillbehör, quiltmaterial mm. Några inköp blev det av diverse band, ull och sybehör. Men jag hade hoppats på att få se mer av Sidenbandsbroderi och material till det. Qvilltex - Majvor Andersson visade upp några exempel på denna teknik det var allt.

Något kul ska jag väl kunna göra av detta!

1 kommentar:

Emma-Lisa sa...

Tack för en väldigt trevlig helg mor!