lördag 21 mars 2009

Vårvinter!


Det här är den tid på året som jag saknat mest de åren vi bott i Afrika. När solen lyser från en klarblå himmel, den kritvita snön gnistrar i solljuset, småfåglarnas vårserenader är i fullgång och det ljuvliga takdroppet som hörs från varje litet tak.
Ja, nu är den härliga vårvintern här hos oss. Altanens plattor har börjat att titta framså även trädgårdsbelysningen som tills helt nyligen var täckt av snö.Jaa, just i dag känns allt riktigt bra igen, tidigare i veckan drabbades jag av magsjuka, usch, tvi och blä. Det omkull kastade en del planer bland annat dagkursens terminsavslutning.
Vi gör ett nytt försök till avslutning och träffas hemma hos mig den 2 april kl.14.00.
Kanske har jag då något matnyttig att berätta eller visa då jag ska åka till Lund nästa veckoslut och under helgen besöka Symässan i Malmö. Jag hoppas att få mängder av inspiration och idéer med mig hem.Idag tänker jag börja med en liten påsktavla. Plockade fram några sidenband i påskens färger och skissade lite enkelt på svart linne.
Är det någon som kan gissa vad jag har i tankarna?

Inga kommentarer: