lördag 9 januari 2010

Vinter...brr....

...brr, brr usch va kallt! Termometern visade -30,5 både torsdag och fredag morgon när det var dags att gå till jobbet efter en lång och skön ledighet. I vanliga fall, en uppfriskande och skön promenad på 30 min i rask tak.
Nu hade jag tur som slapp att gå då min snälla svärfar förbarmade sig över mig och skjutsade mig till jobbet så att jag slapp promenaden i det bistra vädret. Efter två dagars arbete är det helg igen och det känns helt ok.

Jag har broderat klart ett motiv som jag köpt från Australien. Broderimaterialet som jag har använt är sidenband 7mm House of Embroidery "Rose" till nyponrosorna/buskrosorna och 4mm "Morning Glory" till Förgätmigej blommorna. Bladen har jag broderat med råsilketråd och moulinegarn. Korgen är flätad med pärlgarn. ~
Det här motivet känner ni igen, solrosen som var ett samarbetes projekt.
Nu säljer jag det som ett nytt broderikit på min web-shop. Solrosen är ett motiv som kommer från Di van Niekerk och kallas för "Weekend projekt". Det innehåller tryckt mönster på bomull, 3 kartor House of Embroiderys sidenband 7mm (Daffodil, Viola) och två kartor råsilketråd (Bark, Dessert sands), en karta moulinegarn (Privet).
Det kommer att komma fler små, så kallade "Weekend projekt" på min webshop här framöver.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: