måndag 1 februari 2010

Work-shop i Töre

Jag fick en inbjudan före jul av ABF i Töre, de ville att jag skulle komma till deras "Handarbets café" för att presentera mitt Kreativa Broderi och hålla en work-shop för intresserade. Det kändes väldigt lockande så jag tackade givetvis ja. I söndags satte jag mig i bilen och körde de 10 milen norrut. Det kom ett härligt gäng damer i alla åldrar och med olika erfarenheter av broderi. En del var lite skeptiska till att det skulle bli något av deras först försök. De var dock tillräckligt nyfikna och modiga för att greppa nål och sidenband. Vi startade med att brodera en tulpan och därefter en ros. Lite "pilligt" tyckte en del, men alla var mycket imponerade över hur fina deras sidenbandsblommor blev. Nu hoppas jag att ett visst intresse är väckt och att vi ska kunna köra en helgkurs den 20-21 februari, anmäl er till Karin på ABF i Töre så ses vi snart igen.
Tack alla trevliga Töre-damer för en mysig söndagseftermiddag.

Inga kommentarer: