söndag 21 mars 2010

Årsmöte i Gäddvik...

...för medlemmarna i "Riksföreningen för handvävning" och så jag. Vilken trevlig lördagseftermiddag. Innan det var dags för min programpunkt så hann jag se alla fina saker som produceras bland handvävarnas medlemmar, otroligt fina alster. Sen fick jag ordet av ordförande Rose-Marie. Lite orolig är jag alltid för att tekniken inte ska fungera då jag ska visa min power point presentation, men det gick över förväntan.

Därefter kom nästa prövning, workshop med 32 deltagare!!! Styrelsen hade köpt in "sidenbandsbandskit" till alla deltagare. Ett jättebra initiativ tycker jag men inte helt lätt att vara kursledare för 32 damer som alla ska brodera en tulpan. Att alla deltagarna är vana att använda sina händer till olika hantverk syntes klart och tydligt. Med fem minuter tillgodo hade jag klarat att genomföra en presentation av mig själv, mitt broderi och en workshop. En stor eloge till alla trevliga och duktiga damer i Gäddvik.

Inga kommentarer: