söndag 29 maj 2011

Ändrade planer

Lördag hade jag tänkt att fortsätta måla utomhus men plötsligt ändrades min planering. Inte på grund av regn, utan för att jag fick ett telefonsamtal klockan 08.00. Min kompis Lisa ville ha shopping sällskap, ja det är klart att man ställer upp! Dressade om från målarkläder till "gå på stan" kläder. En biltur på 13 mil så var vi framme i Arvidsjaur där det var tänkt att vi skulle storshoppa. På Varuhuset hittade jag jättefina ramar i massiv ek för ett mycket bra pris, de blir toppen till små enkla broderier. Klädbutiken Miminett hade mycket som var fint, jag gjorde ett och annat inköp där. Förutom ägaren så fick vi även hjälp med val av kläder av Kerstin som är trogen kund. Nöjda med våra inköp åt vi en god lunch tillsammans för att sen använda resten av eftermiddagen åt lite kultur och sightseeing.Arvidsjaurs kyrka

Lappstaden
Världens största och bäst bevarade samiska kyrkstad, i centrala Arvidsjaur med ett åttiotal kåtor och härbren från slutet av 1700-talet. Än i dag används kåtorna av sina ägare vid den så kallade Storstämningshelgen som firas sista helgen i augusti varje år.

Tack Lisa för en mycket trevlig dag i en annars så gråmulen och regnig lördag.
~~~

Inga kommentarer: