lördag 25 augusti 2012

En underbar morgon

06.30 Sitter ut och dricker mitt morgonkaffe visserligen med fleecejackan på men solen skiner och viken ligger spegelblank och jag njuter. 
De enda ljud jag hör är fåglarna som också vaknat och en hund som skäller långt bort. Maken kommer med en nyss ringmärkt kungsfågel som jag får hålla i min hand. Vi tittar varandra i ögon och denna lilla (5 gram) fulländade fågel berör mig mycket. Det är en av mina svenska älsklingsfåglar, en annan är sparvugglan men någon sådan har han inte fått i näten ännu.
Idag blir det lite blomvård, körsbärsplockning och kanske ett och annat litet stygn på rostavlan!
Kungsfågel
 Trevlig helg!
Kristina


















   



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kristina
Ännu ett intresse vi har gemensamt,
Jag och min man älskar våra fåglar som vi matar dagligen under matnings-tiden.Vi köpte ett fågelpariserhjul,som fåglarna älskar och de stora fåglarna inte kan sitta påVår favorit är Rödhaken

Inger I Kristinehamn