torsdag 2 augusti 2012

Madame Gregoire Staechelin

Vilket pampigt namn till denna klätterros. Det är den sista rosen jag gör på tavlan "Roses in silk and organza ribbon". Som vanligt börjar jag med stjälkar och blad, 4 och 7mm sidenband och band stygn, broderar bladnerver med råsilketråd nr.55 Cloves.
Madame Gregoire Staechelin, blad och stjälkar

Därefter blir det rosor (7mm sidenband) av öglestygn, bandstygn och rynkade band. Pricken över i blir det när man broderar franska knutar i mitten av rosen.
Madame Gregoire Staechelins rosor
Nu är det minsann inte mycket kvar, jag ska fästa fast fåglarna jag broderat i stumpwork teknik och titta igenom den noga så jag inte har glömt något innan jag lämnar in den för inramning.
I helgen blir det dock inget broderat då jag ska ägna mig åt andra aktiviteter.
Ha en bra dag!
Kristina

Inga kommentarer: