torsdag 6 december 2012

Franska knutar


Mitt senaste projekt består av franska knutar och då menar jag många franska knutar, mängder av franska knutar!
Började med råsilketråd och fortsatte med pärlgarn. Nu återstår sidenbanden och det är väldigt spännande att se om det blir som det jag tänkt mig. Återkommer med fler bilder.

På senare tid har jag fått frågan från lite olika håll, vad är egentligen Sidenbandsbroderi?
Min definition är:
SIDENBANDSBRODERI: Ett broderi som i huvudsak innehåller sidenband, och då menar jag äkta sidenband, men där det även kan finnas en del inslag av garnarbete. 
KREATIVT BRODERI: Arbeten där jag, förutom sidenband, använder pinnar, stenar, fjädrar, broderigarn, pärlor, mm och där jag broderar fritt utan förtryckta mönster eller sömnadsbeskrivningar.

***
Kristina


Inga kommentarer: