lördag 1 december 2012

Terminsavslutning på Fårön

 
Nu har vi haft den traditionella terminsavslutningen hemma hos mig. I år hade vi hedersgästen Gunnar med oss som kontrollerade att vi jobbade och inte bara surrade. Innan vi satte igång med broderiet bjöd jag på glögg och pepparkakssticks med ädelostkräm. Därefter liknade mitt hem en liten tomteverkstad med flitigt broderande damer överallt i huset. Ett stort tack till er alla glada och trevliga "brodöser" som förgyller mina torsdagar. 
God Jul och Gott Nytt år, vi ses igen den 10 januari.
Eva och Barbro
Christina broderar julänglar
Claire tillverkar järneksblad med hjälp av en glödkolv.
Ulla-Britt och Elisabet jobbar i min ateljé
Anna-Britt och Eva likaså
Ulla är konstnärlig och broderar ett motiv på fri hand.
Vi avslutar dagen med lite julfika.
Trevlig helg!
Kristina

2 kommentarer:

Barbro sa...

Hjärtligt tack för en mycket trevlig em hos dig. Hedersgästen tackar särskilt mycket. Inte blev det så mycket sytt men vi tar igen det under jullovet. Glögg, ja nog var den god men vad är köpes glögg mot Peters hemgjorda. Till nästa år får du Peter skärpa dig. Ha nu en GOD JUL och GOD början på nästa år så ses vi den 10:de jan

Kristina sa...

Tack Barbro. Jag har pratat med Peter och han lovar att fixa den hemgjorda glöggen till nästa år!