söndag 16 mars 2014

Årsmöte


Under Norrbottens Husmodersförbunds Årsmöte i Norrfjärden satt jag i foajén och visade mitt broderi tillsammans med Anne-Marie som visade smycken. En trevlig tillställning med många deltagare från hela länet, jättegod lunch och en alldeles fantastiskt föreläsare. Hälsovetaren / fysiologen Anitha Risberg pratade om "Stress på gott och ont", en föreläsning som alla borde få höra.

Idag tog jag mig en promenad i ett strålande väder tillsammans med maken. Tar jag honom med så vet jag att det blir inte en promenad som vanliga människor kallar promenad! Först skulle vi gå över isen vilket jag tycker är lite läskigt när det har varit så varmt i flera veckor men han lyckades som vanligt övertyga mig om att den håller. När vi äntligen på kom fast mark så skulle vi leta rätt på en kallkälla han mindes att han varit vid som barn. Alltså in i skogen över stock och sten, mer hinderbana än promenad! Ja det blev minsann en promenad där alla sinnen och muskler fick jobba.
Otroligt, ingen snö i mitten av mars.

***
Kristina

Inga kommentarer: