torsdag 10 september 2009

Humlelusern, nästan klar.

Ja, ni kanske undrar vad som hänt med min blomälva Humlelusern. Den är på gång...titta här. Blad och blommor högst upp på bilden är klar. En del är broderade med råsilketråd, andra är urklippta i organza och fastsydda och tredje varianten är broderade med sidenband. De allra mest tidsödande blad som jag broderar är de som kallas "stump work". Då broderar jag bladet på ett annat tyg som jag sedan klipper ut och fäster på motivet. Två blad tog mig 5 timmar, då tittade jag visserligen på Tv samtidigt, men ändå!! Visar dem lite senare.Pojken är också klar så när som på håret, det brukar jag vänta med till slutet så att det inte blir så "ruffsigt".Blomälvans vackra vingar är jag nöjd med, jag gjorde inte som i boken (stump work) utan broderade dem direkt på duken. Råsilketråden ger en fantastisk lyster och för att få känslan av fjärilslätta vingar så använde jag även lite silvertråd. Nu återstår blomstjälkar, blad och blommor i den nedre delen av bilden. Ni ska inte behöva vänta så särskilt länge till på att få se det färdiga resultatet.
Önskar er alla en trevlig kväll.

Inga kommentarer: