söndag 13 april 2014

Helgaktiviteter



Helgen är snart över och det känns som om jag har fått en hel del gjort. Tömde lekstugan på trädgårdsmöbler då jag väntar besök av två små tjejer under påsken, de älskar att leka i den. De övervintrande växterna har jag flyttat från min friggebod till växthuset, underbart. Det kändes nästan som om blommorna log när de fick komma ut ur mörkret. Altanen är skurad, lite bokföringsarbete är gjort, besökt goda vänner och nu ska jag brodera lite i kväll.
Motivet jag broderar heter "Lynette collecting her vegetables" - Sarah Kay. Det är många olika saker att fundera på, hur broderar man broccoli, tomater, isbergssallad osv. KUL! Det är inte mycket kvar men jag har lämnat katten till sist för jag har funderat en hel del på hur jag ska göra den. Nu har jag bestämt mig, det får bli en lurvig sak, norsk skogskatt, typ! Provar mig fram med turkey stitches. Blir den inte bra vet jag vem jag kan få goda råd av, Eva jag ringer!
Önskar er alla en fortsatt skön söndagskväll!
~~~
Kristina

Inga kommentarer: