söndag 6 april 2014

Terminsavslutning

Nu är ännu en termin slut och jag kommer verkligen att sakna detta gäng. Enligt tradition så börjar vi dagen med att äta en god lunchbuffé, som alla bidragit till. Därefter lite broderi och mycket surr.  Dagens uppgift var att skriva ner några tankar om "varför jag är med i denna kurs".
Barbro
Vackra färger, sköna material, inget är fel, man får använda sin fantasi, förlåtande baksida, underbar och trevlig social gemenskap, kunnig kursledare.
Barbros gipsade ben!
Alice
Social samvaro, skapande, avkopplande, allmänbildande.
Anna - Britt
 Jag blev lurad av Barbro att komma och se- sedan var jag såld, annorlunda med sidenband, blir helt fantastiskt och roligt.
Lena
 Det underbart vackra sidenbanden gör att blommorna blir så naturtrogna (alldeles underbara rosor blir det), all kunskap som dessa kvinnor besitter, det är så himla mysigt att sitta och brodera och småprata och skratta, det är så himla kul att brodera, kreativt.
Seija
 Träffar fina kompisar som delar med sig av allt som de kan, mina lediga timmar, avkoppling, lär mig att brodera på ett nytt sätt.
Eva K
Inspirerande, ökar kreativiteten, trevligt sällskap ökar trivseln, känslan av att utvecklas ökar. 
Ulla - Britt
Det är bara så trevligt att med sina händer skapa underbara saker.
Helena
Känner mig så nöjd och tillfreds när jag åker hem från torsdagskursen, rogivande och avkopplande, umgås och lära känna nya underbara människor, att sy med mina händer och inte med symaskinen.
Efter utförd uppgift så avslutade vi med kaffe, kakor och Victoria tårta (bakad av Anna -Britt).
Som tur är så kommer vi att träffas snart igen även om kursen är klar. I maj har vi planerat en utflykt till hattmuseet i Glommersträsk. Ha det så gott tills vi ses nästa gång!
~~~
Kristina

Inga kommentarer: